ISSN 2224-087X (Друкована версія)
ISSN 2224-0888 (Online версія)

Збірник наукових праць "Електроніка та інформаційні технології"

(З 1966 року до 2010 року виходив під назвою "Теоретична електротехніка")

Свідоцтво про державну реєстрацію КВ № 17618-6468ПР від 11.02.2011 р.

Головна сторінка Пошук Правила оформлення статей English     Русский

Випуск 9

Випуск 9, Сторінки: 125-134
ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ У РОЗВИТКУ АДАПТИВНИХ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ ТРАНСПОРТНИМИ ПОТОКАМИ
А. Клімовіч, В. Шуть
Зміна інтенсивності транспортних потоків, що спостерігається впродовж дня, вимагає відповідної зміни параметрів керування трафіком, таких як час циклу та час активації сигналів. Адаптивний контроль, завдяки наявності зворотного зв’язку з потоком трафіку, дозволяє враховувати як щоденні зміни інтенсивності, так і його коливання через випадкове прибуття транспортних засобів. Системи, що базуються на адаптивному менеджменті, вже існують протягом останніх десятиліть і їх застосування у великих та менших містах виявилося ефективним. Однак сучасний розвиток інформаційних технологій та інтелектуальних транспортних систем дозволяє створювати якісно нові методи управління рухом, спрямовані на підвищення зручності, ефективності та безпеки транспорту. У статті аналізуються тенденції розвитку адаптивних методів управління транспортними потоками. Виконано огляд найбільш перспективних напрямків у сфері інтелектуальних транспортних систем, таких як високошвидкісна бездротова взаємодія автомобілів один з одним і з дорожньою інфраструктурою на основі технологій DSRC та WAVE, прогнозування заторів за допомогою машинного навчання, правил нечіткої логіки та генетичних алгоритмів, впровадження систем сприяння водієві для підвищення автономності транспортних засобів. Наведено переваги, що надаються цими технологіями, для підвищення безпеки, ефективності та зручності використання транспорту. Описано мультиагентний підхід і представлений ряд алгоритмів, що використовують його для створення нового покоління адаптивних транспортних систем. Описаний підхід, який використовує V2I-зв’язок між транспортними засобами та контролером перехресття для підвищення ефективності управління завдяки більш повній інформації про транспортний потік та можливістю віддавати розпорядження окремим транспортним засобам. Представлено низка алгоритмів, які використовують такий підхід для створення нового покоління адаптивних транспортних систем.
PDF-версія

Головна сторінка Пошук Правила оформлення статей English     Русский

© Львівський національний університет імені Івана Франка, 2011

Розробка програмного забезпечення та підтримка - лабораторія високопродуктивних обчислювальних систем