ISSN 2224-087X (Друкована версія)
ISSN 2224-0888 (Online версія)

Збірник наукових праць "Електроніка та інформаційні технології"

(З 1966 року до 2010 року виходив під назвою "Теоретична електротехніка")

Свідоцтво про державну реєстрацію КВ № 17618-6468ПР від 11.02.2011 р.

Головна сторінка Пошук Правила оформлення статей English     Русский

Випуск 11

Випуск 11, Сторінки: 120-127
КОНЦЕПЦІЯ БЕЗСВІТЛОФОРНОГО РУХУ НА БАЗІ МУЛЬТИАГЕНТНОГО ПІДХОДУ
Д. Налівко, В. Шуть
В роботі розглядаєтся концепція безсвітлофорного руху, яка дозволяє підвищити пропускну здатність транспортної мережі міста шляхом заміни стохастичної моделі руху на детерміновану. Описані математичні основи керування потоками, як в межах доріг, так і у вулично-дорожній мережі (ВДМ) в цілому. Концепція основана на базі мультиагентного підходу. Завдання ефективної організації дорожнього руху з кожним роком стає все більш актуальним. Постійне зростання числа автомобілів та обсягу перевезень вимагає вдосконалення методів і алгоритмів керування рухом. З ростом числа транспортних засобів в місті збільшується ймовірність виникнення заторів на окремих магістралях, що є однією з головних причин зниження якості життя в містах. Особливо гостро ця проблема проявляється на вузлових пунктах ВДМ - перехрестях. Основною причиною заторів є неефективність роботи світлофорів. Найбільш популярні методи вирішення проблем корків на дорогах або впливають тільки на світлофор, або не несуть керуючого впливу зовсім, а лише сприяють прийняттю рішення людиною або інтелектуальною системою. При цьому жодних керуючих дій при русі до світлофора в даний час не проводиться. Хоча основний принцип ефективного керування полягає в сталості подачі керуючих впливів на об’єкт керування, в даному випадку на автотранспортні засоби (АТЗ). Більшу частину шляху АТЗ знаходяться на ребрах мережі і майбутня пробка у вузлі мережі зароджується вже тут. В результаті накопичені проблеми руху збираються на перехресті, і їх уже непросто, або навіть неможливо ефективно вирішити. Від стохастичної моделі руху необхідно переходити до детермінованої моделі конвеєра. В моделі, що пропонується, керування переноситься від вершин до ребер, а точніше, процесс керування АТЗ ведется непрервно по всій довжині дороги, а не тільки на перехрестях. Концепція полягає в поділі завдань планування між агентами. Ключовим є агент-диспетчер, який отримує інформацію про стан на дорогах в режимі реального часу, і використовує її для керування транспортом. Агент-планувальник відповідає за планування оптимального маршруту на підставі знань агента-диспетчера. Агент-світлофор займається плануванням роз’їздів на перехрестях. Агент-водій виконує накази агента-диспетчера.
PDF-версія

Головна сторінка Пошук Правила оформлення статей English     Русский

© Львівський національний університет імені Івана Франка, 2011

Розробка програмного забезпечення та підтримка - лабораторія високопродуктивних обчислювальних систем